4ος Διαδικτυακός
Διαγωνισμός ΕΕΕΠ-ΔΤΠΕ
«Δημιουργήστε ψηφιακά,
κατασκευάστε ένα website, γίνετε πρεσβευτές του τόπου σας»
2011-2012
ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ
ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
A. Γενικά στοιχεία
Τίτλος
Εργασίας: "Η ιστορία του Σχολείου μου"
Κατηγορία συμμετοχής: 2η κατηγορία –02. Ιστορία
Διασύνδεση με τη συμμετοχή μας (λινκ) :
http://2dim-greven.gre.sch.gr/istoriko.htm
Τίτλος τμήματος/τάξης/ : 1ο Τμήμα της Δ1΄ τάξης του
2ου Δημοτικού Σχολείου Γρεβενών
Εκπαιδευτικοί που συμμετέχουν: Ο εκπαιδευτικός της
τάξης, κ. Καραλιόλιος Αργύριος και
η εκπαιδευτικός της γυμναστικής κα
Βάσω Παπανίκου.
Πόσοι μαθητές συμμετέχουν στην εργασία αυτή: 15
Οι ηλικίες τους : 10-11 ετών
Ηλεκτρονική διεύθυνση επικοινωνίας με το συντονιστή της εργασίας: karaliolio@sch.gr
B.
Περιγραφή της περιοχής μας
Τα Γρεβενά είναι πόλη της Δυτικής
Μακεδονίας, πρωτεύουσα του ομώνυμου νομού Γρεβενών.
Έχει 10.939 κατοίκους (απογραφή 2001) και είναι έδρα του ομώνυμου δήμου.
Η οικονομία της πόλης βασίζεται στις υπηρεσίες και το εμπόριο. Η πόλη
εμφανίζεται από την εποχή του Βυζαντίου.
Διάφορες πολιτιστικές εκδηλώσεις γίνονται το καλοκαίρι, ενώ λαμβάνουν χώρα
και διάφορα τοπικά έθιμα κυρίως την περίοδο της Αποκριάς. Το Νοέμβριο του 2007 ανακηρύχθηκαν
επίσημα [1] "Πόλη
των Μανιταριών".
Ο Δήμος Γρεβενών, είναι τόπος ορεινός, με
πυκνά δάση, πλούσια χλωρίδα και πανίδα και φυσικά τοπία ιδιαίτερης ομορφιάς.
Ο σπουδαίος φυσικός πλούτος των Γρεβενών μεταξύ άλλων αντικατοπτρίζεται στον
Εθνικό Δρυμό Βάλια Κάλντα, στο Βενέτικο ποταμό και το Μυλεοπόταμο, που
προσφέρουν πανέμορφες διαδρομές για τους λάτρεις εναλλακτικών δραστηριοτήτων,
όπως ράφτινγκ, κανόε καγιάκ κτλ, στο βραβευμένο χιονοδρομικό κέντρο
Βασιλίτσας για αρχάριους και έμπειρους σκιέρ, στα σπάνιας ομορφιάς μονοπάτια
μέσα στο δάσος για τους φίλους της πεζοπορίας και τους συλλέκτες μανιταριών,
καθώς και στα παραδοσιακά πέτρινα γεφύρια που έχουν χαρακτηριστεί ως
διατηρητέα μνημεία. Επιπλέον, για τους φίλους της παλαιοντολογίας, στα
Γρεβενά έχουν βρεθεί μοναδικά προϊστορικά ευρήματα, τα οποία και φυλάσσονται
στο παλαιοντολογικό μουσείο της Μηλιάς.
Γ. Περίληψη της εργασίας μας:
Tο πρώτο τμήμα της Τετάρτης τάξης
(Δ1΄) του 2ου Δημοτικού Σχολείου Γρεβενών στα πλαίσια του
προγράμματος Πολιτιστικών Θεμάτων πραγματοποίησε
το Σχολικό Έτος 2011-2012 δραστηριότητα με τίτλο «η
ιστορία του Σχολείου μου».
Στην αρχή οι μαθητές ζωγράφισαν
με τη φαντασία τους το παλιό πέτρινο κτίριο του Δημοτικού Σχολείου που
κατεδαφίστηκε το 1995. Αφού έγινε σχεδιασμός των δραστηριοτήτων, το
χρονοδιάγραμμα υλοποίησης και η κατανομή των δράσεων κατά ομάδες και κατά
άτομο, στη συνέχεια οι μαθητές με τη μέθοδο της
συνέντευξης συγκέντρωσαν
διάφορες πληροφορίες από τους ηλικιωμένους σχετικά με την ιστορία του
Δημοτικού Σχολείου και έγινε ανακοίνωση στην τάξη και συζήτηση.
Ακολούθησε έρευνα και συλλογή παλιών φωτογραφιών από δραστηριότητες του
Δημοτικού Σχολείου στο παρελθόν,
παρατήρηση και συζήτηση. Έγινε
σάρωση όλων των φωτογραφιών από τους μαθητές (Όλες οι
φωτογραφίες που συγκεντρώθηκαν ξεπερνούν τις τριακόσιες). Mε τη βοήθεια του συντονιστή εκπαιδευτικού Αργύρη
Καραλιόλιου, τα κείμενα για την ιστορία του Δημοτικού Σχολείου που
συγκεντρώθηκαν γράφτηκαν σε Η/Υ και αναρτήθηκαν
στην ιστοσελίδα του Σχολείου μαζί με τις φωτογραφίες
http://2dim-greven.gre.sch.gr/istoria%20synolika.htm.
Αρκετές από τις πληροφορίες και τις φωτογραφίες που συγκεντρώσαμε
δημοσιεύτηκαν στον τοπικό έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο, με σκοπό πρώτα απ’
όλα να γνωρίσει και η τοπική κοινωνία πλευρές αυτής της ιστορίας, αλλά
πολύ περισσότερο για να παρακαλέσουμε όσους γνωρίζουν πρόσωπα, καταστάσεις ή
άλλες πληροφορίες να μας τις γνωστοποιήσουν. Και πραγματικά υπήρξε
ανταπόκριση από περισσότερους από δεκαπέντε συμπολίτες μας οι οποίοι μας
έστειλαν πληροφορίες ή φωτογραφίες με πάνω από σαράντα μηνύματα ηλεκτρονικά,
έντυπα ή προφορικά. Ακόμη πραγματοποιήθηκαν
επισκέψεις στο Δήμο, σε
Τυπογραφείο και Ραδιοφωνικό Σταθμό. Όλα
αυτά παρουσιάστηκαν σε ειδική εκδήλωση
που διοργάνωσε ο Σύλλογος διδασκόντων και ο Σύλλογος γονέων
και κηδεμόνων στο τέλος της Σχολικής Χρονιάς όπου
έγινε και αναβίωση των γυμναστικών επιδείξεων.
Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στις 11 Ιουνίου 2012 και ώρα 8.00μ.μ. και είχε
πάρα πολύ μεγάλη επιτυχία.
Φωτογραφίες μπορείτε να
δείτε εδώ...
Περισσότερες φωτογραφίες και βίντεο μπορείτε να
δείτε εδώ...http://www.star-fm.gr/?p=62580
Επίσης με τη δραστηριότητα
αυτή
συμμετέχουμε στον
4ο Διαδικτυακό Εκπαιδευτικό Διαγωνισμό
Ε.Ε.Ε.Π.-Δ.Τ.Π.Ε. (κατηγορία Ιστορία) "Δημιουργήστε ψηφιακά,
κατασκευάστε ένα Website γίνετε πρεσβευτές του τόπου σας"
(http://diagonismos2012.com).
Για την καλύτερη καταγραφή της ιστορίας του σχολείου μας τη χωρίσαμε
στις παρακάτω ενότητες: Ίδρυση,
Διδακτήριο,
Διευθυντές,
Σχολικές Γιορτές, Ιστορία,
Παρελάσεις,
Γυμναστικές Επιδείξεις,
Εκπαιδευτικοί, Εκδηλώσεις, Διάφορα
Δ. Προβλήματα στην πορεία
της εργασίας μας:
Κατά την εκπόνηση της εργασίας μας παρουσιάστηκε πρόβλημα στο
συντονισμό των ομάδων και στη λήψη πρωτοβουλιών. Οι μαθητές ήταν υπεύθυνοι
να συντονίσουν τις ενέργειές τους καθ΄ όλη τη διάρκεια της εργασίας με
αποτέλεσμα να παρατηρηθούν αρχικά καθυστερήσεις και έλλειψη συνεννόησης
μεταξύ τους. Το πρόβλημα αυτό ξεπεράστηκε προς το τέλος της εργασίας όπου
και οι μαθητές παρουσίασαν καλύτερα δείγματα συντονισμού. Η αιτία του
προβλήματος αυτού οφείλεται στην απειρία τους λόγω ηλικίας να έχουν την
απόλυτη ευθύνη του συντονισμού της ομάδας τους και των εργασιών τους.
Ε. Κύρια περιγραφή της
εργασίας μας – βασικά στοιχεία της
Η καταγραφή της
ιστορίας του σχολείου μας. Για την καλύτερη καταγραφή τη χωρίσαμε
στις παρακάτω ενότητες: Ίδρυση,
Διδακτήριο,
Διευθυντές,
Σχολικές Γιορτές, Ιστορία,
Παρελάσεις,
Γυμναστικές Επιδείξεις,
Εκπαιδευτικοί, Εκδηλώσεις, Διάφορα
Σχέδια Έρευνας / Ομαδική
εργασία :
Οι μαθητές εργάστηκαν
ομαδοσυνεργατικά, όρισαν το θέμα της εργασίας τους και τα τμήματα από τα
οποία αποτελείται, χωρίστηκαν σε υπο-ομάδες και ανέλαβαν την συγκέντρωση του
υλικού της εργασίας από διάφορες πηγές και δημιούργησαν οι ίδιοι ψηφιακό
υλικό. Ήρθαν αντιμέτωποι με προβλήματα συντονισμού και συνεργασίας και
κατάφεραν να τα επιλύσουν ολοκληρώνοντας την εργασία που ανέλαβαν.
ΤΠΕ :
Οι μαθητές ανέλαβαν την
σάρωση των φωτογραφιών και την καταγραφή των κειμένων,
την ψηφιοποίηση υλικού, την μεταφορά του στον Η/Υ, καθώς και την αποστολή
του υλικού αυτού μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και την
ανάρτηση στην ιστοσελίδα. Επίσης, παρακολούθησαν την
διαδικασία σχεδιασμού και κατασκευής Ιστοσελίδων.
Τι
καινούργιο μάθαμε – ποιες νέες ιδέες σκεφτήκαμε.
Οι μαθητές διαπίστωσαν
ότι ο σωστός διαμοιρασμός αρμοδιοτήτων στις ομάδες και η ανάληψη
συγκεκριμένων ευθυνών από τα άτομα της ομάδας έχει ως αποτέλεσμα την
ευκολότερη και γρηγορότερη ολοκλήρωση των εργασιών της ομάδας.
Γνώρισαν επίσης τη χρήση των νέων τεχνολογιών όπως τον κειμενογράφο, το
σαρωτή, το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο και την κατασκευή-ανάρτηση ιστοσελίδων.
Τι
εργαλεία και τεχνολογίες πληροφορικής χρησιμοποιήσαμε.
Τα τεχνικά μέσα που
χρησιμοποιήθηκαν περιλαμβάνουν φωτογραφικές μηχανές, βιντεοκάμερες,
σαρωτές, Ηλεκτρονικούς Υπολογιστές. Χρησιμοποιήθηκαν προγράμματα επεξεργασίας
κειμένου, επεξεργασίας εικόνας, επεξεργασίας κειμένου, ηλεκτρονικό ταχυδρομείο,
προγράμματα
κατασκευής ιστοσελίδων καθώς και προγράμματα
πλοήγησης ιστοσελίδων.
Με ποιους τρόπους γίναμε
(με την εργασία μας) «πρεσβευτές» της τοπικής κοινότητας μέσα από το
Διαδίκτυο.
Οι μαθητές με τη εργασία
τους δίνουν στον επισκέπτη της Ιστοσελίδας της εργασίας πληροφορίες για
την πλούσια ιστορία του 2ου Δημοτικού Σχολείου Γρεβενών.
Προβάλουν μέσα από το φωτογραφικό υλικό
στιγμιότυπα δραστηριοτήτων από το 1950 μέχρι σήμερα.
Πάρα πολλοί παλιοί μαθητές και δάσκαλοι του σχολείου, από όλον τον
κόσμο, επικοινώνησαν μαζί μας με το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο στέλνοντάς μας
παλιές φωτογραφίες και διάφορες πληροφορίες.
Αντίκτυπος
της εργασίας μας στην τοπική μας κοινότητα (σχολείο-γειτονιά-συνοικία).
Οι μαθητές κατά τη
διάρκεια εκπόνησης της εργασίας ήρθαν σε επαφή με φορείς και
μέλη της τοπικής κοινωνίας προκειμένου να
αντλήσουν τις πληροφορίες που ήθελαν, καθώς και φωτογραφικό
υλικό. Όλοι βοήθησαν πρόθυμα και με ευχαρίστηση για να ολοκληρωθεί
αυτή η εργασία. Ο αντίκτυπος στην τοπική κοινωνία ήταν
πάρα πολύ μεγάλος και αυτό φάνηκε από τα πολλά ηλεκτρονικά μηνύματα που μας
στείλανε, αλλά και από τη μεγάλη συμμετοχή του κόσμου
στην ειδική εκδήλωση θα έγινε στο τέλος της
Σχολικής Χρονιάς όπου έγινε έκθεση φωτογραφίας και
αναβίωση των γυμναστικών επιδείξεων.
Πώς
πήραν μέρος άλλα μέλη της κοινότητάς μας στην εργασία μας βοηθώντας
εθελοντικά.
Μέλη
της τοπικής κοινωνίας μας βοήθησαν να
ολοκληρώσουμε την εργασία αφού δέχτηκαν να μας δώσουν μικρές «συνεντεύξεις»
απαντώντας στα ερωτήματα των μαθητών, επίσης μας έδωσαν
πλούσιο φωτογραφικό υλικό και μας επέτρεψαν να χρησιμοποιήσουμε τις
εργασίες τους.
Ανακαλύψεις
– απρόοπτα – εκπλήξεις
Ευχάριστη ανακάλυψη από τη μεριά των μαθητών ήταν η ευκολία που μας
προσφέρουν οι Η/Υ και γενικά οι νέες τεχνολογίες στη δημιουργία μιας τέτοιας εργασίας όπου η παρουσίαση της
είναι εμπλουτισμένη με φωτογραφίες που δίνουν μια ζωντάνια και
την κάνουν πιο ελκυστική και ενδιαφέρουσα. Μεγάλη εντύπωση
και ευχάριστη έκπληξη μας προκάλεσε η μεγάλη ανταπόκριση στο να μας
βοηθήσουν μέλη της τοπικής κοινωνίας και κυρίως παλιοί μαθητές και
μαθήτριες του σχολείου μας. "Τελικά κάποιοι εκεί έξω μας αγαπούν πολλοί..."
Η εργασία αυτή,
αναπτυγμένη εδώ:
http://2dim-greven.gre.sch.gr/istoriko.htm
|